Redesign jeans

Vi fikk velge et par jeans, ut ifra det læreren hadde kjøpt inn, som vi skulle sy om til et miniskjørt. Vi startet med å lage en rask skisse av hvordan vi ville ha skjørtet. Etter det så begynte jeg med at jeg målte hvor langt jeg ville ha det før jeg klipte det, og så sprettet opp sømmene på innsiden av hvert bukseben.  Så sprettet jeg opp sømmene ved skrittet foran og bak og satte nåler så det ble rett foran og bak. Jeg sprettet av enkelte røde sømmer på jeansen og den ene beltehempa. Prøvde det engang og sydde det litt inn bak. Etter det overlocka jeg sømmonnene og kanten nederst.  Jeg fikk brukt det litt og da oppdaget jeg at det ikke er så veldig brukevennlig. Da sprettet jeg opp i strikken og strammet til og sprettet opp nederst bak for å lag en liten splitt.

Og på utstilling endte det opp med å bli sånn; selv sydd topp og skjørt. 

Hva har jeg lært?

Jeg har lært hvordan man syr bukser om til skjørt og klart å perfeksjonere overlock evnene mine litt mer.

-Victoria

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg