Design skjørt

Vi fikk i oppgave at vi skulle designe et skjørt vi skulle sy senere.

Vi startet med å lage moodboard og klesboard. Da lette vi på nett og i blader for bilder med inspirasjon. Deretter skulle vi designe 5 skjørt fra hvert av de 5 skjørtene på klesboardet, så vi endte opp med 25 design av forskjellige skjørt. Etter det så skulle vi velge et av skjørtene vi hadde designet, og videre utvikle det litt. Jeg valgte å videre utvikle et skjørt som er et halv sirkel skjørt med perler/knapper som er sydd på, på hver side av skjørtet foran til pynt.

Etter at det var ferdig utviklet så tegnet jeg en motetegning med en figurin med det ferdige skjørtet, overdel, hår osv. og fargela det med promarkers. Tegnet opp skygger og highlight på enkelte områder så figurinen fikk litt “liv”. Etter det så startet jeg på flattegning. Da lagde jeg først den ene halvsiden av skjørtet med hjelp av buelinjal og linjal, før jeg brukte lysbord for å “speile” den andre siden av skjørtet.  Så tegnet jeg av det skjørtet jeg hadde laget og tegnet over så jeg fikk forside og bakside. På baksiden så tok jeg bort knappene og lommene, men satte opp en glidelås og en søm. Etter at jeg var ferdig med det så forstørret jeg figurinen, klipte ut, hengte opp på boardet mitt. 

Hva har jeg lært?

Å lage en detaljert og korrekt motefigurin,  konstruere flattegning og mer detaljert om det å designe.

-Victoria

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg