Redesign skjorte

Startet oppgaven med å velge en skjorte. Så satte vi den på en byste og skulle lage forskjellige klær ved å sette nåler.  Meningen med dette var å få i gang ideene. Etter dette fant vi bilder og lagde inspirasjonstavle før vi klipte ut 20 stofflapper for å lage prøve lapper. Sydde forskjellige sømmer og prøvde meg frem med forskjellige teknikker på prøvelappene. Etter at jeg var ferdig med prøvelappene så fant jeg frem en skjorte som jeg tok på byste og klipte. Klipte av kragen, knapphullsstolpen. Snudde så skjorta og sydde igjen der knappehullsstolpen hadde vært. Brukte ermene til å lage en type sløyfe foran. Klipte så litt der ermene starter for å få en åpning for armene. Brettet kanten og sydde en søm på ermet og så en detaljesøm.

Fant en skjorte til som jeg satte på bysten. Sydde kragen fast i den hvite skjorta, så jeg kunne bruke knappehullene på den skorta som åpning bak. Klipte av ermene på den skjorta. Prøvde meg litt frem med hvordan jeg kunne sy igjen den åpningen for at det blir pent. Sydde en søm også ble det bare rart, prøvde forskjellige måter for en løsning med lommer men det funket ikke så sprettet opp hele sømmen. Klipte så av noe av stoffet nederst for å gjøre skjørtet kortere. Etter dette strøyk jeg og brettet kantene ved erme åpningene og ved halsen og så sydde. Sydde på ermene der jeg hadde sprettet opp sømmene, så ermene henger ned på hver side. Delte så det stoff stykket jeg hadde klipt av i 2. Sydde den korteste delen på foran og den lengste delen bak. Da har skjørtet blitt asymetrisk. 

Dette er skjorta før jeg begynte å sy og klippe i den.

 

Det ferdige resultatet: 

Utstilling:

Hva har jeg lært?

Å tenke veldig utenfor boksen og løsningsorientert. 

-Victoria

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg