Skjørt

Startet med at jeg lagde mønster for skjørtet. Skjørtet skal være et sirkelskjørt så da målte jeg og satte på noen streker, som bildet viser, en bit som skal være forsiden og bakstykket, linning og stikklomme. Etter det begynte jeg å klippe. Etter at jeg hadde klipt startet jeg med at jeg sydde begge bakstykkene sammen med forstykket. Da jeg sydde sammen stykkene så sydde jeg med små sting de første 8 cm og så lange sting der lommen skal være før jeg byttet til små sting igjen. Etter det stryket jeg på noe viselin på linningen og sydde linningen fast.

Etter dette startet jeg på lommene. Sydde en del fast ,der de store stingene var, på den ene delen på sømmonnet og så sydde jeg den andre delen fast på den andre delen av sømmonnet.  Etter det sydde jeg fast begge delene sammen så det ble en lomme. Fikk gjort en del feil så måtte sprette opp en del. Ser ut som at det kommer til å bli bra etterhvert da. Etter at lommene endelig ble ferdig så begynte jeg å sy på den usynlige glidelåsen jeg skulle ha på.

Etter at jeg hadde sydd den på så måtte jeg sprette den av, fordi jeg hadde sydd den på feil vei. Sydde den på igjen og da klarte jeg å få den til å bli veldig usynlig. Så begynte jeg med linningen. Oppdaget fort at det hadde bli gjort noe feil med linningen men sprettet da opp noen få sting og brettet linningen før jeg sydde den. Da linningen var ferdig så sydde jeg glidelåsen helt opp. Ble egentlig veldig fornøyd med hvor usynlig jeg klarte å sy den glidelåsen. Sydde så sammen bakstykkene bak, før jeg overlocka kanten nederst og la den opp. Etter det fikset jeg på noen små ting bl.a. sydde fast resten av glidelåsen og sydde på en hekte. Til slutt målte jeg opp og sydde på 3 knapper på hver side av skjørtet, ved siden av lommene. 

Det ferdige resultatet:

Hva har jeg lært?

Jeg har lært hvordan man setter sammen et skjørt og hvordan man syr et. Å sy skjørt er faktisk enklere enn jeg trodde.

-Victoria

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg