Halv jakke – konkurranse

Vi skulle sy en halv jakke. Det var en konkurranse for en videre konkurranse. 

Startet med å klippe ut stoffdeler, før jeg sydde holdningstråd på toppen av ermet og på forstykket. Etter dette sydde jeg sammen forstykket og sidestykket før jeg sydde det sammen med bakstykket. Sprettet så av holdningstråden på forstykket før jeg sydde begge erme delene sammen før jeg sydde sammen ermet. Så sydde jeg sammen belegg delene, halsdelen og forstykketdelen, og sydde så belegget på resten av det jeg hadde sydd. Etter dette dro jeg i holdningstråden for å minske stoffet litt før jeg prøvde å sy i det isatte ermet. Måtte sprette litt, og prøve igjen for å få bort litt rynker. Brettet så opp 4 cm ved ermeåpningen og nederst og la opp for hånd. Før jeg sydde og la opp for hånd så sydde jeg sømmene som gikk ned i falden litt inn for å minske bølger. Designet og klipte så ut en liten lomme som jeg sydde på.

Ferdige resultatet:

Hva har jeg lært?

Hva holdningstråd er, at i satt erme er vanskelig og at jeg må øve litt på det og at jakker ikke må ha sidesøm. 

-Victoria

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg