Svart hvitt overdel

Vi skal lage en overdel som skal være svart og hvitt. Overdelen skal vi designe selv og lage ut av et type lerretstoff. Startet med å tegne opp en del topper og valgte en jeg ville gå videre med. Tegnet den toppen større og bak og foran, før jeg begynte å klippe ut mønster. Brukte et mønster som allerede var klart. Startet med å beregne hvordan stripene på toppen skulle være og startet så å klippe ut mange strimler i svart og hvitt. Sydde 16 strimler sammen, anna hver svart og hvitt. Så klipte jeg ut bitene jeg skulle ha til overdelen.

Etter det sydde jeg sammen de to delene i for stykket og bakstykket, før jeg sydde sammen forstykket og bakstykket ved skuldrene. Etter dette sydde jeg  ermene sammen, før jeg sydde en rynketråd på fordi ermet er litt bredere enn åpningen til ermet er. Sydde så fast ermene på hver sin side. Etter at jeg var ferdig med ermene oppdaget jeg at jeg hadde sydd den ene på vranga så sprettet opp sidesømmen på ermet og snudde det. Orket ikke å sprette av hele ermet. Prøvde så toppen så bestemte meg at jeg vil gjøre det kortere, begynte da å klippe av litt av lengden. Klipte litt av og klipte ut bånd for å ha ved de forskjellige åpningene på overdelen.  Sydde på skråbånd ved hals åpningen og bånd ved erme åpningen men trakk også strikk i båndet. Til slutt strøyk jeg overdelen og satte den på utstilling.

 

Resultatet av den ferdige svart hvitt overdelen:

Hva har jeg lært?

At jeg må være veldig nøye når jeg syr sånne striper så de ender opp med å bli like store og treffer hverandre i sidene.

-Victoria

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg