Denim skjørt

Jeg skulle sy et denim hel sirkelskjørt/volangskjørt med stikklommer

Jeg startet med å konstruere et mønster for sirkelskjørt. Etter dette klipte jeg det ut i stoff, et lyse blått denim stoff. Overlocka der jeg trengte det og strøk på viselin på linninga, så den skulle bli stivere.  Jeg sydde først sammen forsiden og bakstykkene i sidene og sydde plass til lommene. Når jeg syr på stikklommer så tar jeg å syr fast en lommepose del på den ene sømmonsdelen, så nærme sidesømmen som mulig og så syr jeg på den andre lommepose delen på den andre sømmonsdelen før jeg syr sammen lommeposene og spretter opp sidesømmen der jeg har sydd på lomma. Etter dette sydde jeg på linninga før jeg sydde på glidelåsen. Så sydde jeg bakstykkene sammen under glidelåsen. Etter dette brettet jeg linninga og sydde en stikning. Til slutt brettet jeg kanten opp 1 cm og sydde en stikning.

Da skjørtet var ferdig så ombestemte jeg meg litt ved luknings valget mitt, i tillegg var linninga for stor, så da sprettet jeg av glidelåsen og linninga. Klipte ut en ny linning som var litt lenger, pga jeg ville ha litt omslag. Sydde den på før jeg sydde på glidelåsen. Glidelåsen sydde jeg på under linning, og til slutt sydde jeg på knapp og knapphull. 

Hva har jeg lært?

At jeg må sjekke at linninga er riktig før jeg syr den på. 

-Victoria

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg