Lærling – juli 2018

I min første måned som lærling så gjorde jeg mye forskjellig.

Startet med å reparere en kjole, som hadde en glidelås som var ødelagt. Sprettet først av glidelåsen og sydde den nye glidelåsen på der den gamle var og håndsydde på fôret igjen.

Skulle legge opp en selskapskjole. Starter med å måle nålene, som jeg hadde satt fra tilpassing med kunden, fra en rett flate og opp til nåla. La opp fôret med lik lengde og det ytterste laget la jeg opp så det ble litt lenger enn fôret. Så strøk jeg kanten.

Denne kjolen skulle jeg bytte glidelåsen på. Startet med å se litt på hvordan den hadde blitt sydd på før jeg sprettet den av. Sydde glidelåsen på der den skulle og passet på at den fortsatt var skjult av omslaget. Sydde fôret på forhånd og til slutt sydde jeg igjen kanten øverst.

Startet med å sprette av blonder før jeg sydde den inn i sidene. Kunden kom inn og prøvde så sydde jeg den inn på skuldrene og sydde igjen i sidene. Før jeg sydde på blonder og sydde i push ups.

Hva har jeg lært?

Jeg har lært hvordan man syr inn på skuldrene, mer om å legge opp kjoler og fått litt mer trening på glidelås.

-Victoria

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg