Grått sirkelskjørt

Startet med å konstruere mønsteret før jeg klipte ut bitene i stoff. Overlocka kanter og sydde skjørt delene sammen i sidene, samtidig som jeg gjorde plass til lommene.  Sydde på alle fire lommepose delene før jeg sydde to og to deler sammen. La inninga med forside mot forsiden av foran på skjørtet og sydde. Sydde så i glidelåsen bak, og så sydde jeg sammen bakstykkene (under glidelåsen så det blir en søm. Etter dette brettet jeg linninga og sydde en stikning. Til slutt brettet jeg kanten på skjørtet opp 1 cm og sydde en stikning. 

Da skjørtet var ferdig så ombestemte jeg meg litt på valg av lukning, i tillegg så var linninga for stor. Sprettet da av glidelåsen, og sydde igjen sømmen bak og så tok jeg en strikk i linninga.  

Det ferdige resultatet:

Hva har jeg lært?

Har ikke lært så mye nytt men har blitt litt sikrere på å sy lommer og føler jeg har blitt mer effektiv når jeg syr sirkelskjørt. 

-Victoria

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg