Lærling – oktober 2018

Startet med å sprette av blonder og perler før jeg sydde kjolen ut max, etter dette sprettet jeg og utvidet ermehull. Kunden kom og prøvde. Etter dette sprettet jeg av lukningen bak og sydde på snøring og gjorde litt om på ryggen bak.  Kunden kom og prøvde igjen, og kjolen passet bra, så da begynte jeg å sy på blonder  og perler, før jeg sprettet av belte og sydde det på igjen. Sydde på hemper på slepet, så hun kunne ha det på armen, og jeg sydde inn stroppene. Sydde så to innsnitt på ryggen, før jeg sydde på push ups. Til slutt dampet jeg kjolen.

Skulle sy inn en kjole så da startet jeg med å sprette av perler før jeg sydde inn i siden og sydde inn stroppene. Kunden kom og prøvde. Etter det sydde jeg stroppene inn litt til og sydde igjen i sidene før jeg sydde på perlene igjen.

Kjolen skulle legges opp så da målte jeg nålene jeg satte på prøvetimen og passet på at de var på lik lengde, før jeg klipte og brettet opp kanten og sydde en søm. Tilslutt klipte jeg tyllen så den var litt lenger enn hovedstoffet.

Skulle sy inn kjolen så da startet jeg med å sprette av blonder og perler før jeg vrengte kjolen og sydde den inn, og så sydde jeg den inn i skuldrene. Kunden kom og prøvde, så sydde jeg den igjen i sidene før jeg sydde på blondene igjen. Til slutt dampet jeg kjolen.

Hva har jeg lært?

Hvordan jeg tilpasser en kjole som har tyll på ryggen istedet for vanlig tett stoff, hvordan jeg bruker en overtransportør, hvordan søm jeg skal sy med på streach stoff, hvordan jeg syr i snøring og hvordan jeg syr innsnitt i plagg som allerede eksisterer.

-Victoria

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg