Enkel sommerkjole

Jeg startet med å ta mønsteret, jeg brukte det samme mønsteret som på den blomstrete sommerkjolen med volangene, på stoffet og klipte ut alle delene jeg trengte. Så satte jeg merker der jeg trengte det, markerte bl.a. innsnitt. Begynte med å sy innsnittene før jeg overlocka der det trengs.

Sydde sammen alle delene på overdelen før jeg sydde sammen de to skjørt delene. Sydde så sammen skjørtet og overdelen. Da fant jeg ut at den måtte syes inn en del, så da satte jeg nåler og sydde nye sidesømmer og klipte bort det sømmonet som var tilovers. Brettet ned kanten øverst på kjolen, på overdelen, og sydde en stikning. Brettet opp kanten på skjørtet og sydde en stikning. Hadde to lange remser som jeg brettet på langs og sydde. Vendte den så sømmonet kom inni. Målte hvor lange stropper jeg ville ha og klipte du like før jeg sydde de på der jeg ville ha stroppene.

Det ferdige resultatet: 

Hva har jeg lært?

Mer om å sy på streach stoff og at det er viktig å være nøyaktig med tanken på stroppene.

-Victoria

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg