Lærling – februar 2019

Startet med å sprette av blonder og støttestikninger før jeg åpnet opp kjolen. Målte avstandene jeg skulle sy inn før jeg til slutt sydde inn kjolen. Etter at kunden hadde vært å prøvd så sydde jeg kjolen igjen i sidene, og sydde den inn på skuldrene før kunden skulle komme og prøve igjen.

Jeg skulle bytte lukningen på en kjole til snøring. Startet med å sprette av glidelåsen og få kjolen til å bli åpen bak. Tilpasset så rolur platene til kjolen ved å sy ned kantene på de osv. La hver rolur plate på hver side og sydde de fast, vrengte så kjolen for å sy fast fôret på platene å. Til slutt sydde jeg på plata bak med litt håndsøm. Sydde så på push ups i kjolen før kunden kom og prøvde. Etter prøving dampet jeg kjolen.


Etter at kunden hadde prøvd kjolen så begynte jeg på det å sy igjen kjolen. Klipte av litt sømmonn før jeg sydde den igjen øverst i sidene og sydde inn skjørt lagene så jeg fikk sydd den igjen i midjesømmen. Sydde på spiler på hver side med håndsøm, før jeg vrengte kjolen og sydde noen punkter i hver side, for å feste fôret og ytterstoffet i overdelen . Så kjolen henger pent og ser pen ut. Til slutt sydde jeg på blonder og dampet kjolen.

Skulle utvide ermehulene, så da sprettet jeg av blondene rundt og brettet litt for å se hvor jeg skulle klippe, før jeg klipte og sydde blondene på igjen. Fikset også litt hull på kjolen ved å klippe de, som var nederst på skjøret, bort og sydde en søm over noen.


Hva har jeg lært?

Mer om å utvide ermehull, hvordan jeg bytter til snøring og andre måter å tette igjen hull på en brudekjole i tyll.

-Victoria

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg